De Ooo van Oplossing

De hierna vermelde workshops zijn voorbeelden van workshops die kunnen kaderen in grotere projecten. Telkens krijgen jullie een oplossing op maat van jullie organisatie. Als er dus workshops nodig zijn die hieronder niet vermeld staan, zijn er altijd andere workshops mogelijk.

1_start_iconv2.png

De weg naar verandering

Elk traject start met een kick-off meeting met alle medewerkers samen. Zo wordt de basis gelegd van jouw verander-traject waardoor iedereen mee deel uitmaakt van de groei van de onderneming. Dit wordt voor jouw onderneming op maat georganiseerd, en je kan kiezen welke beleving je hierbij wil. Dat kan een kick-off meeting zijn op een locatie in de natuur, of op het strand of met een bepaald thema. Bij het einde van meeting wordt dan afgesloten met een mooi groepsgesprek, bv. rond een kampvuur. 

 

2_build_iconv2.png
 

Bouwen aan de verandering

 

Leiderschap

Individuele leiderschaps-
of businesscoaching

Wanneer je met een specifieke vraag zit, kan je kiezen voor een individueel traject op maat, waarbij jij kiest voor een workshop of voor een opleiding rekening houdend met jouw coachingvraag.

 

Communicatie

Je kan samen met jouw medewerkers de communicatie- en samenwerkings-skills verder uitdiepen tijdens deze workshops. Zo leer je bv. hoe je beter feedback kan geven, hoe je beter leert omgaan met moeilijke klanten, hoe je beter empathisch en actief kan luisteren... 

 
2_build_icon.png

Team

Wanneer je wil werken aan je organisatie, kan je ook kijken naar de samenwerking met je collega’s en met de medewerkers. Je kan de samenwerking verbeteren tussen de collega's, het welzijn van de medewerkers verhogen, en je kan ook van je teams een top-team maken, waar ieder kan inzetten op zijn of haar talenten.

 

Conflict-preventie
en -resolutie

Weinig mensen hebben graag conflicten en je hebt ze liefst zo snel mogelijk opgelost. Als bemiddelaar helpen we je niet alleen om uit een conflict te geraken, maar om conflicten daarnaast ook te zien als groeikansen. We helpen bij geschillen op de werkvloer tussen medewerkers onderling, of we begeleiden vennoten in hun samenwerking. 

 

Medewerkerswelzijn – bouwen aan de competenties

Je ontwikkelt een welzijnsstrategie voor jouw organisatie met concrete acties: van hele kleine, eenvoudige acties (bv. een wekelijkse fruitmand) tot workshops hoe mensen beter leren omgaan met het werken onder tijdsdruk of druk van cliënten. Je ontwikkelt ook een competentie-strategie zodat je kan zien of alle vaardigheden aanwezig zijn in jouw bedrijf en op welke manier iedereen zijn sterke punten verder kan ontwikkelen en op de best mogelijke manier kan inzetten. 

 

Building tribes:
bouwen aan het team

Je weet uit de scan wat het team nodig heeft en je krijgt op maat en volgens behoefte een teamtraject om een topteam te bouwen. Het team leert hoe ze conflicten kunnen oplossen en hoe ze beter met elkaar kunnen spreken en samenwerken. 

 

Bouwen van 1 organisatiecultuur 

Je gaat fusioneren met 1 of meerdere andere organisaties, en je wil dat de culturen van alle betrokken partijen samensmelten tot 1 organisatiecultuur. Op deze manier kan iedereen binnen de organisatie met alle neuzen in dezelfde richting de fusie mooi doorstaan. 

3_protect_icon.png

Organisatie

Gemeenschappelijke missie-visie-cultuur-strategie bedrijf

Je onderzoekt wat het DNA van jouw onderneming is, en je geeft hier woorden aan door dit DNA te omschrijven in de missie en de visie, en vervolgens te vertalen in een strategie. Deze missie en visie zijn jouw kompas bij het nemen van belangrijke beslissingen en om andere projecten uit te werken, zoals bv. de employer branding. 

 

Employer branding: aanwerven en behouden van de goeie medewerkers

Eén van de grootste uitdagingen waar veel sectoren voor staan is het vinden en (goed) aanwerven van talentvolle medewerkers. Hoe win je de War for Talent en word je een bedrijf waar de medewerkers staan aan te schuiven om voor te komen werken? Je werkt hier een sterk werkgeversmerk uit, uiteraard binnen de regels van de deontologie. 

 

Verbetering van de workflow:
processen-beheersing
en -optimalisatie

Tijdens workshops krijgt iedereen de nodige tools mee, zodat iedereen verbetering gaat zien als onderdeel van zijn werk. Je leert om de processen vast te leggen, en je leert ook evalueren welke processen al goed lopen, en welke processen geoptimaliseerd kunnen worden. 

 

Van klantbewust
naar klantgericht

De bedoeling van deze workshop is om de organisatie naar een hoger niveau van klantgerichtheid te tillen. Eerst kijk je naar wat er al goed gaat en vervolgens leer je op welke manieren je de klantgerichtheid kan verhogen. 

 

3_implement_icon.png

Implementeren en verankeren

Het houden van workshops is 1 ding, de projecten die daaruit voortvloeien moeten ook opgevolgd worden, en er moet ook gezorgd worden voor het behouden van de verandering. Het projectmanagement kan je aan ons overlaten, zodat alle veranderingen niet alleen ingevoerd worden maar ook blijvend deel uitmaken van de dagelijkse werking van jouw onderneming.