Hoe weten dat je het goed en beter doet.

Wil je graag weten hoe goed jij en jouw organisatie presteren? Uiteraard. Dat wil iedereen wel, toch? Maar hoe beoordeel je de prestaties van jezelf en je organisatie? En hoe kom je te weten op welke gebieden je nog verbeteringen kan aanbrengen? Dat is misschien een betere vraag om te stellen.

Laten we beginnen met de manier hoe je te weten komt dat je organisatie het goed doet. Uiteraard spelen de cijfers hierbij een belangrijke rol. Als je aan het einde van de maand voldoende winst hebt om comfortabel van te leven en als je aan het einde van het boekjaar een mooie omzet en winst kunt presenteren, lijkt dat logisch, toch?

Daarnaast kun je mogelijk ook gebruikmaken van een business intelligence systeem dat ruwe data omzet in waardevolle informatie en concrete inzichten. Denk hierbij aan zaken zoals doorlooptijden, werkbelasting en klanttevredenheid. Dit zijn allemaal parameters waarmee je de prestaties van je organisatie kunt evalueren.

Maar als alles er goed uitziet op dat gebied, betekent dit dan dat je klaar bent en niets meer hoeft te doen? Geven de cijfers ook aan of er nog ruimte is voor verbetering binnen je organisatie? Welke groeimogelijkheden zijn er om het nog beter te doen? En nog belangrijker, hoe implementeer je verbeteringen efficiënt en effectief? Is jouw organisatie flexibel genoeg om met veranderingen om te gaan? En zijn jouw medewerkers betrokken en tevreden in hun huidige functies?

Cijfers zijn een momentopname en slimme tools bieden je als het even goed is een blik op een mogelijke toekomst. Ze geven echter geen volledig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening. Ze vertellen niet of jouw klanten ambassadeurs zijn van jouw organisatie, of jouw medewerkers hoog scoren op werkgeluk en goed omgaan met werkdruk. Ze geven geen inzicht in mogelijke verbeteringen op het gebied van communicatie en procesoptimalisatie.

Bovendien geven ze geen concrete aanwijzingen over hoe je aan de slag kunt gaan om de prestaties te verbeteren en hoe je jouw medewerkers hierbij kunt betrekken.

Hoe kom je er dan achter, niet alleen of je het goed doet, maar ook hoe het nog beter kan? Het antwoord is eenvoudig: met de Kudoz organisatiescan.

Daarmee brengen we niet alleen de sterke punten van jouw bedrijf in kaart, maar ook de groeikansen. De wetenschappelijk onderbouwde scan is gebaseerd op vijf pijlers: leiderschap, medewerkersbetrokkenheid, communicatie, klantgerichtheid en kwaliteit, vertaald als continue verbetering.

Op basis van de scan en ons advies krijg je inzicht in de gebieden waar verbetering mogelijk is. We geven je ook praktische aanbevelingen over waar je eerst mee aan de slag kunt gaan en waar je misschien best nog even mee wacht.

Met de scan heb je niet alleen een duidelijke analyse in handen. Tijdens ons scan-traject nemen we de hele organisatie, inclusief alle medewerkers, mee in de verandering. Aan het einde van het traject heb je dan naast een analyse ook een reeks verbeterpunten waar je direct mee aan de slag kunt. Bovendien heeft het traject een motiverende impact voor de hele organisatie en vergroot het de betrokkenheid.

Na je scan-traject kan je dan of zelf aan de slag gaan met de inzichten en tips, of je kunt ervoor kiezen om verder te gaan met de actieve ondersteuning van Kudoz.

Tot nu toe hebben al 200 mensen zoals jij en hun medewerkers de scan ingevuld en een scan-traject doorlopen. Voor het najaar hebben we nog enkele beschikbare plaatsen, dus wees er snel bij!

Onder het motto sip back and relax vertellen we je er tijdens een informele zomerse cocktail graag alles over. No strings attached. Klinkt goed, toch?

Vorige
Vorige

Design thinking, ook iets voor ambitieuze vrije beroepers!

Volgende
Volgende

Lean Six Sigma voor vrije beroepers: een opportuniteit?